Inni też szukają rozwiązań

Byłem dzisiaj na happeningu stowarzyszenia Traf do urny, które promuje alternatywne sposoby głosowania w wyborach. Studenci zrobili to po studencku – pod pomnikiem Mikołaja Kopernika w Warszawie zorganizowali zabawy i rozdawali karty wyborcze. Ja też tam poszedłem, żeby pokazać szablony do głosowania

Na swoim blogu opisują sami siebie:

Jako grupa kilku młodych osób założyliśmy stowarzyszenie Traf do Urny. Organizujemy happening [18 maja] ktory ma wzbudzić w ludziach zainteresowanie problemem braku równego dostępu, a także wskazywać remedium jakim mogą być alternatywne sposoby glosowania przez: internet, pełnomocnika, pocztę, chodząca urnę czy karty napisane braillem.

Są to więc te dodatkowe formy głosowania, jakie mogą umożliwić głosowanie także osobom niepełnosprawnym. Jako przedstawiciel Fundacji Instytut Rozwoju Regionalnego, pokazałem wypracowane przez nas i Romana Roczenia szablony do głosowania. Opowiedziałem także krótko o problemach z głosowaniem, jakie mają osoby niewidome. Pozwoliłem sobie także sprostować nieco błędne pomysły związane z drukowaniem kart do głosowania w alfabecie brajla.

Silne parcie na sitko sprawiło, że udzieliłem też dwóch wywiadów: dla Radia ESKA i dla magazynu Integracja. Jeżeli coś się w tych mediach ukaże, to nie omieszkam podlinkować.

Skomentuj

