Pismo do Państwowej Komisji Wyborczej

Dzisiaj wysłałem do Państwowej Komisji Wyborczej pismo, w którym dopytuję o to, w jaki sposób mogę oddać głos w nadchodzących wyborach. Trochę późno się namyśliłem, ale 14 dni upłynie jednak jeszcze przed wyborami. Niezależnie od tego, odpowiedź opublikuję również na blogu. Oto treść pisma:

Państwowa Komisja Wyborcza

ul. Wiejska 10

00-902 Warszawa

Szanowni Państwo,

Zwracam się do Państwa z problemem, na jaki natknąłem się planując wzięcie udziału w wyborach do parlamentu Europejskiego dnia 7 czerwca 2009 r. Jestem osobą ociemniałą (to znaczy, że straciłem wzrok) i nie odnalazłem w aktach prawnych żadnej możliwości oddania przeze mnie głosu. Standardowa karta wyborcza – z oczywistych względów – nie jest dla mnie dostępna, zarówno jako źródło informacji, jak i pod względem możliwości zaznaczenia kandydata. Chcę jednocześnie podkreślić, że nie zamierzam skorzystać z art. 69 ordynacji do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, ponieważ naruszyłoby to tajność mojego wyboru. Proszę o pilną odpowiedź, w jaki sposób mogę oddać głos w tych wyborach oraz o tym, co mam zrobić jeżeli nie będzie to możliwe.

Z poważaniem

Jacek Zadrożny

One Response to Pismo do Państwowej Komisji Wyborczej

  1. Pingback: Odpowiedź Państwowej Komisji Wyborczej « Niepełnosprawni inaczej

Skomentuj

