Projekt ustawy dot. ułatwień wyborczych dla osób niepełnosprawnych

W dniu tak uroczystym pojawił się nam projekt ustawy o ułatwieniach wyborczych dla osób niepełnosprawnych. To znaczy – komu się pojawił, to się pojawił. Ja nie dostąpiłem tego zaszczytu, by go poznać.

Jednak mam przyjaciół i znajomych, a ci dostarczyli mi ów projekt.  Jego stan nieco mnie przygnębił, bo legislacyjnie jest bardzo niedopracowany. Ponoć dzisiaj ma być uroczyście przekazany do laski marszałkowskiej. Tak czy inaczej – we wtorek od było się seminarium na temat tego projektu i byli na nim wszyscy ważni. Szczególnie wzruszyła mnie wypowiedź ministra Czaplickiego:

"PKW wita z wielką satysfakcją tę inicjatywę, albowiem wpisuje się ona w działania Komisji – w to, aby zasada powszechności wyborów była rzeczywiście zasadą powszechną" – powiedział sekretarz PKW Kazimierz Czaplicki. Dodał, że proponowane w projekcie rozwiązania są konieczne, aby każdy obywatel, w tym wyborca niepełnosprawny, mógł ze swojego obywatelskiego prawa w pełni skorzystać.

Źródło: Projekt dot. ułatwień wyborczych dla osób niepełnosprawnych

Dla przypomnienia – to ten sam, który podczas eksperymentu wyborczego twierdził, że problemu nie ma. To dobrze, że mam tą wypowiedź, bo już nie da się zakopać problemu pod ziemię.

One Response to Projekt ustawy dot. ułatwień wyborczych dla osób niepełnosprawnych

  1. Pingback: Głuchoślepota – nowa kategoria niepełnosprawności « Niepełnosprawni inaczej

Skomentuj

