Dialogi na trzy nogi

Jakieś dwa i pół roku temu napisałem taką scenkę na potrzeby spotkania w MPiPS. Pasuje jak ulał do aktualnych wydarzeń.

Osoby: Kierownik i Pracownik (niepełnosprawny).

Miejsce: pokój kierownika.

Kierownik siedzi za biurkiem. Wchodzi Pracownik.

P: Dzień dobry, Panie kierowniku.

K: Dzień dobry, Panie Władku. Co słychać?

P: Dowiedziałem się w kadrach, że zostało mi jeszcze dużo urlopu i chciałbym się wybrać z żoną nad morze.

K (zdziwiony): Jak to dużo urlopu?! Przecież w tym roku był już Pan na urlopie.

P: To nie był urlop tylko płatne zwolnienie od pracy na turnus rehabilitacyjny.

K: To ile właściwie ma Pan urlopu łącznie z tym zwolnieniem?

P: Jak dobrze policzyć, to 47 dni w roku.

K: Czyli praktycznie co 5. dzień Pana nie ma? Sprawdzę to w kadrach…

P: Mam jeszcze prośbę… Czy może Pan powiedzieć w kadrach, żeby mi nie wypłacali świadczenia urlopowego?

K: To znaczy… Chyba żeby Panu wypłacili…

P: Nie!!! Żeby nie wypłacali, bo mi zabiorą rentę!

K: Niedawno obniżyliśmy Panu wymiar czasu pracy z ¾/4 etatu do 1/2 etatu, a teraz znowu jakieś problemy… Czy Pan w ogóle chce pracować?

P: Chcę, ale jak dostanę to świadczenie urlopowe, to przekroczę limit dochodów i zabiorą mi rentę. Dostanę 300 złotych świadczenia, a stracę 500 renty. I jeszcze muszę ganiać do ZUS‑u z papierami. Niech te pieniądze dadzą biednym albo coś…

K: Pogadam z kadrową, ale to mi się przestaje podobać. Inni awansują, zarabiają coraz więcej, a Pan wciąż zarabia mniej niż sprzątaczka. I jeszcze pracuje Pan coraz mniej… Do grudnia pracował Pan na 3/4 etatu, a teraz zaledwie na pół. Czemu tak?

P: Bo podniesiono minimalne wynagrodzenie i już się nie mieściłem w limicie. Inaczej zabraliby mi rentę…

K: No i teraz pracuje Pan 3,5 godziny… To się w ogóle przestaje kalkulować.

P: Właściwie to co najwyżej 3 godziny i 15 minut, bo jako osoba niepełnosprawna mam jeszcze dodatkową 15‑minutową przerwę… Na wypoczynek…

Skomentuj

