Pani z ciężkim komputerem

Dzisiaj po południu była u mnie pani z ciężkim komputerem. Tak przynajmniej się skarżyła. Przeprowadzała badanie dla OBOPu na temat osób niepełnosprawnych. Miała moje imie, nazwisko i adres, więc poddałem się badaniu.

Pani wyciągnęła ogromny arkusz z pytaniami i zaczęło się… Co jest dla mnie ważne w pracy? Czy mogę awansować? Czy współpracownicy się nawzajem szanują? I tak dość długo, aż przeszliśmy do pytań zasadniczych.

Jakie uprawnienia pracownicze są dla mnie ważne i jakie jeszcze chciałbym mieć? I tak w skali od 1 do 10 jakieś tysiąc pytań. A pośród nich ukrywały się, jak ludożercy w dżungli, te dwa najważniejsze: czy słyszałem wcześniej o PFRON (a jakże!) i czy jest to instytucja ważna? Na to drugie pytanie odpowiedziałem, że raczej nie. Jednak moja ciekawość wzrosła do tego stopnia, że po całej serii ja zadałem dwa pytania: na czyje zlecenie wykonywane są badania i skąd mają moje dane?

Na pierwsze pani dość mętnie odpowiedziała, że to są badania zdrowotne, więc pewnie NFZ. Na drugie jeszcze mętniej, że pewnie komuś pokazywałem dowód osobisty… Nie cisnąłem, bo pani była najwidoczniej niezorientowana, więc nie chciałem jej stresować pytaniami o sensytywne dane osobowe. Ale odpowiedzi na pierwsze pytanie nadal szukam. Czy ktoś ją zna?

Nawiasem mówiąc komputer służył pani tylko do ciążenia, bo w ogóle go nie wyciągnęła. Taki komputer ma jednak swoją wagę i to nie tylko fizyczną. Więc targać trzeba.

One Response to Pani z ciężkim komputerem

  1. Kamil Sijko pisze:

    W praktycie badań komercyjnych nazwę klienta zwykle się utajnia, ale w badaniach społecznych nie ma takiego zwyczaju. Myślę, że można śmiało napisać do nich na adres ogólny i zobaczymy: TNS OBOP office@tns-global.pl ewentualnie zadzwonić: +48 22 598 98 98.

    Co do danych osobowych – albo zleceniodawca badań nimi dysponował i je przekazał, albo rzeczywiście ujawnił się Pan w jakiejś bazie danych. Rzeczywiście podejrzanie to wygląda. Również i o to można zapytać TNS OBOP. Chętnie sam się dowiem.

Skomentuj

