Eksperyment wyborczy II

Jakiś czas temu złożyłem deklarację, że tym razem nie pójdę na wybory, ale zmieniłem zdanie. Nie ma co się poddawać, tylko kontynuować działania. Zatem czas na "Eksperyment wyborczy II".

Pomysł pojawił się znienacka – zrobię sobie szablon sam, skoro od naszych władz się tego doczekać nie mogę. Państwowa Komisja Wyborcza opublikowała wzór karty do głosowania w formacie PDF (dostępnym!), z którego postanowiłem skorzystać.

Wykonanie szablonu okazało się dosyć proste: karta została wydrukowana na grubym papierze, a kwadraciki zostały wycięte nożyczkami do paznokci. Nie wygląda to może zbyt profesjonalnie, ale mam nadzieję, że się sprawdzi. 20 czerwca przetestuję szablon.

Dla testów niezbędna jest jednak zewnętrzna pomoc, czyli moja żona. To ona najpierw pomoże mi zorientować kartę w stosunku do szablonu, bo tego nie da się zrobić samodzielnie. W docelowym modelu karty i szablony będą miały obcięty róg, co umożliwi samodzielne korzystanie.

Potem musi sprawdzić, czy wycięte otwory pasują do kratek na karcie. Pomimo starań szablon może być niezgodny z kartą, bo to jednak samoróbka, a i druk kart może nie być zgodny do końca ze wzorem. Jeżeli jednak będzie w porządku, to wyproszę Ewę z kabiny i wstawię krzyżyk samodzielnie.

Teraz znowu Ewa będzie potrzebna, bo musimy się upewnić, że krzyżyk jest wstawiony prawidłowo. Bez tej weryfikacji całe testowanie nie miałoby sensu. W ten sposób złamię tajemnicę moich decyzji wyborczych, ale trudno – to dla dobra sprawy. Jeżeli test będzie pomyślny, to osobiście wrzucę kartę do urny. W przeciwnym wypadku zabiorę ją do domu.

Dziękuję Ci Ewo, że znosisz moje fanaberie i wybryki.

Skomentuj

