Wykluczony przez wykluczonych

Zdarza mi się to o wiele częściej, niż pisuję, ale znowu zostałem cyfrowo wykluczony. Tym razem – żeby było śmieszniej – przez innych czujących się wykluczonymi. I jeszcze…

No tak, zacznijmy od początku. Napisałem ja w lecie artykuł o cyfrowym wykluczeniu osób niepełnosprawnych dla Koalicji Social Watch. Właśnie ukazała się ta publikacja w formie elektronicznej, czyli w pliku PDF. Pobieram ją sobie, otwieram i klops. Tytuł i część spisu treści jeszcze odczytuję, chociaż chaos jakowyś tam znajduję, ale moje nazwisko jest, Dominik Batorski takoż, a i komentarz Wojciecha Kuleszy się znalazł. Trzy teksty o wykluczeniu cyfrowym w jednym miejscu to całkiem nieźle.

Tyle, że dalej już czytać się nie daje, bo plik przygotowany wyjątkowo wrednie i same pytajniki sygnalizują się z niego. Westchnąłem ciężko i wulgarnie i sięgam do programu OCR, coby przetworzyć sobie całość na bardziej zjadliwą formę.

Niestety – albo czcionka wyjątkowo oryginalna, albo układ bardzo artystyczny, ale niezawodny Fine Reader zawiódł. Tekst porwany, brakuje akapitów całych i ogólnie obciach. W publikacji o wykluczeniu wydanej przez Kampanię Przeciw Homofobii!

W poniedziałek będzie uroczysta prezentacja raportu w restauracji Nowy Wspaniały Świat. Wybiorę się i – jeżeli starczy mi determinacji – zapytam publicznie o wykluczanie mnie z czytania tego raportu. Wiem, że to nie ze złej woli, jeno przez brak wiedzy, aleć przecież to właśnie z tym walczymy mówiąc o dyskryminacji i wykluczeniu. Więc jakże to?! Wykluczają mnie wykluczeni? Dyskryminują dyskryminowani? Dokąd ten świat zmierza…

Skomentuj

