A uprzedzałem – udostępniać więzienia!

Dzisiaj wyczytałem ciekawy artykuł opublikowany w portalu Gazeta.pl. Nie mogłem się powstrzymać, bo znalazłem tam wypowiedź lekarza, który nie wyobraża sobie pobytu swojego pacjenta w więzieniu. Koresponduje to w dużym stopniu z moją notatką o udostępnianiu wymiaru sprawiedliwości.

Wzruszający jest ton artykułu, ale przed moimi oczami ukazuje się obraz pijanego faceta jadącego na rowerze trzymanym jedną ręką, bo drugą asekuruje dwie kule. A potem ten sam facet na rowerze pod wpływem prochów przeciw bólowych, choć wnioskując z opinii biegłego – być może także psychotropów. Wyrok w zawieszeniu, a potem odwieszony, zgodnie z zasadami. O co zatem chodzi? O to, że to biedny chory i niepełnosprawny, więc dla zdrowia może łamać prawo?

Z drugiej strony druga wpadka zdarzyła się w "pustej alejce", więc być może tym razem zagrożenia faktycznie nie było… Nie mnie rozpatrywać, bo nie znam szczegółów sytuacji. Mnie intryguje argumentacja, dlaczego facet nie może pójść do więzienia. Otóż jest całkowicie niesamodzielny! Na czym polega ów brak samodzielności? Przecież zupełnie samodzielnie się przemieszcza, na dodatek pod wpływem alkoholu, na co ja bym sobie nie pozwolił. Ciekawym bardzo, jak dalej potoczy się ta historia.

Dziennikarze piszą dla ludzi, a ludzie lubią łzawe historie o niesprawiedliwości. "Kaleka" jest nieszczęśliwy, więc sprawiedliwość powinna być zawsze po jego stronie, podobnie jak w wypadku faceta od Bruna. Jednak tam rzetelność dziennikarska wygrała z presją oczekiwań społecznych. Zobaczymy, jak będzie tutaj.

One Response to A uprzedzałem – udostępniać więzienia!

  1. witaminkaa pisze:

    Też jestem ciekawa, co będzie dalej. Media zawsze skrzywią realia, tak naprawdę ile z tego prawdy i czy powinnismy byc za czy przeciw wie tylko Pan Andrzej.

Skomentuj

