Komu oddać swój procent

Jak co roku od kilku lat, zaczęło się polowanie na procent podatku. Myśliwymi są organizacje pożytku publicznego, a zwierzyną – podatnicy. Dzisiaj rano dopadła mnie nagonka prosto z radia Tok FM.

Raniutko zrobiłem sobie kawę, włączyłem radio i od razu zaatakowały mnie reklamy OPP. Głównie słyszałem dziecięce głosiki proszące o wsparcie, bo – dajmy na to – chcą chorować w domu. Albo potrzebują pieniędzy na książki. Ewentualnie na wielki ośrodek rehabilitacyjno-terapeutyczny.

Piłem sobie kawę i myślałem o tym, że na organizację, w której pracuję, mało kto chce dać ten drobny datek, chociaż też jest OPP. No ale my mówimy o równości praw i obowiązków, a nie o opiece. Na takie coś nikt nie da kasy, a my nie zrobimy spotu ze smutnymi dziećmi. A zatem pewnie pieniądze darczynców nie spotkają się z kontem naszej Fundacji

Gdyby jednak, to bardzo dziękuję. A jeżeli nie, to trudno. Z wysiłkiem budujemy wizerunek osób niepełnosprawnych jako równoprawnych obywateli. Szkoda tego wysiłku marnować dla miesiąca sępienia. W każdym razie ja nie dam ani grosza na fundację Anny Dymnej.

Skomentuj

